Kundesenter


Salgsbetingelser

 

Anvendelse

Disse salgs- og leveringsbetingelsene får anvendelse på alle salg fra AutoHifi AS, såfremt ikke annet er særskilt skriftlig avtalt partene imellom.


Kunder

AutoHifi AS selger kun til bedrifter og foretak registrert i Brønnøysundregisteret. AutoHifi AS forbeholder seg retten til å avvise eller begrense ordre dersom levering ikke ansees som forsvarlig.


Produktinformasjon

Alle oppgaver og data som finnes i AutoHifi AS sitt produktmateriell og produktkataloger etc., kan bli endret/justert uten særskilt skriftlig varsel.


Priser

AutoHifi AS forbeholder seg til å endre priser i nettbutikken uten forutgående varsel. Alle priser er eks. mva med mindre annet er spesifikt angitt. Miljøgebyr og frakt kommer i tillegg. For ordrer under 2000 kroner (eks. mva) beregnes fraktkostnaden på grunnlag av vekt og størrelse på varene. For ordrer over 2.000 kroner settes frakt til 3% av ordreverdi eks. mva.


Levering/Risikoovergang

Alle ordrer på produkter som er tilgjengelig på AutoHifi AS sitt lager, effektueres omgående. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt Hvis ikke annet er særskilt skriftlig avtalt, går risikoen for skade over på Kunden når varen blir overgitt til fraktfører. Dette anses som levering.


Betaling/Morarenter

Dersom ikke annet er avtalt er betalingsbetingelser kortbetaling i vår nettbutikk. Ta kontakt med oss på support@autohifi.no for å få handle på faktura.

Dersom faktura ikke betales ved forfall, skal det betales den til enhver tid høyeste morarente i.h.t. morarenteloven. Ved eventuelt betalingsmislighold forbeholder AutoHifi AS seg retten til, uten nærmere varsel, kun å levere varer mot kontant betaling.


Salgspant - Eiendomsrett

AutoHifi AS forbeholder seg salgspant i produkter som ikke er beregnet på videresalg, jfr. pantelovens § 3-14 flg. Produkt overlevert Kunden til demonstrasjonsformål, utlån o.l. merkes med AutoHifi ASs eiendomsrett av Kunden og holdes adskilt fra Kundens varelager.


Mangler

Ved feil på salgsgjenstanden som kan tilbakeføres til mangler som forelå på leveringstidspunktet, og som ikke skyldes kunden eller forhold på hans side, har AutoHifi AS ubetinget rett til, for egen kostnad, å rette mangelen eller foreta omlevering. Når AutoHifi AS foretar retting eller omlevering, kan ikke bedriften gjøre ytterligere misligholdsbeføyelser gjeldende. Eventuelle mangler må påberopes innen 8-åtte virkedager regnet fra levering.
AutoHiFi dekker ikke arbeidskostnader for ut-/innmontering ved bytte av eventuelle defekte produkter, eller ved eventuelle software oppdateringer.


Reklamasjon og retur

All retur av varer skal avtales med AutoHiFi as på forhånd.


Reklamasjon på leverte produkter skal skje uten opphold og senest innen 8 dager etter at produktene er mottatt av kunden. Begrunnelse av reklamasjonen må sendes til AutoHiFi as i skriftlig form. Dette gjelder reklamasjon både vedr. transport og produkt.

 

Retur av produkter som er feilbestilt eller av annen grunn ønskes returnert kan avtales innen 30 dager mot et gebyr på 20% av varens verdi.

  1. Vi forutsetter at varen er komplett og fremstår som ny.
  2. Varer i åpnet/manglende emballasje mottas ikke.
  3. Retur av spesialbestilte produkter («bestillingsvare») eller utgåtte produkter mottas ikke for kreditt
  4. For bilspesifikt monteringsmateriell innvilger vi imidlertid retur innen 30 dager med 100% kreditering
    (ISo-adaptere, rammer, Rattfjernkontroll interface, antenne adaptere)
  • Gjelder imidlertid ikke bestillingsvarer
  • Gjelder for produkter med kjøpspris på inntil 2.000 kroner.
  • Vi forutsetter at varen er komplett og fremstår som ny (men posen/esken kan være åpnet).
  • Retur av større partier (les: lagerrydding) aksepteres ikke.

 

Erstatningsansvar

AutoHifi AS fraskriver seg ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tap som måtte følge av mangelfull eller forsinket leveranse. Dette gjelder imidlertid ikke i de tilfeller hvor AutoHifi AS forsettlig eller grovt uaktsomt har forårsaket misligholdet. I slike tilfeller skal imidlertid ansvaret begrenses til fakturaverdi av det mangelfulle/forsinkede produkt.


Produktansvar

Hvis de solgte varer volder skade på person eller ting, og dette skyldes at de ikke byr den sikkerhet som bruker eller allmennhet med rimelighet kunne vente, er AutoHifi AS erstatningsansvarlig i den utstrekning slikt ansvar følger av lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar. Andre følgeskader erstattes ikke - jfr. pkt. 8.


Force Majeure

Er AutoHifi AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering i henhold til pkt. 8 foran, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt herunder hos AutoHifi AS eller enhver annen omstendighet når partene ikke med rimelige midler kan påvirke den. Slik som, men ikke begrenset til, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, offentlige restriksjoner såvel nasjonalt som internasjonalt, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførslene av drivkraft, samt mangler ved, eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er AutoHifi AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller å kreditere den mangelfulle varens kjøpesum.


Tvister

Dersom det oppstår tvist mellom partene om tolkning eller rettsvirkning av avtalen skal tvisten søkes løst ved forhandlinger. Fører slike forhandlinger ikke frem, kan hver av partene forlange tvisten avgjort med endelig virkning etter tvistemålsloven kap. 32 - voldgift. Hver av partene oppnevner én representant til voldgiftsretten og disse i fellesskap oppnevner voldgiftsrettens formann. Ved søksmål som måtte falle utenfor voldgiftsavtalen anses Sandefjord herredsrett som vedtatt verneting.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.